ΕΠΕΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΛΑΜΠΡΟΣ ΠΟΛΚΑΣ
www.epea.gr - Βρίσκεστε εδώ: Αρχική σελίδα » Γραμματεία
Λάμπρος Πόλκας, δ.φ., στην κλασική φιλολογία - Μ.Δ.Ε. στην ηλεκτρονική μάθηση - εκπαιδευτικός στη Δ.Ε.
 
Σχετικά με το epea.gr
Σύσταση
Επικοινωνία
Προσωπικά
Εργασίες ΠαΠει
Εισηγήσεις
ΚΕΓ
ΠΑΚΕ
Ψηφιακά Γράμματα
Κλασικά
Ανθρωπιστικά
Παιδεία
Κλασικές Σπουδές
Νεοελληνικές Σπουδές
Εκπαίδευση
Γραμματεία
Γλώσσα
Μετάφραση
Ενδογλωσσική
Διαγλωσσική
Web 2.0
Ιστολόγια

 


Δεσμοί σε κείμενα για τη διδασκαλία της αρχαίας γραμματείας (ξενόγλωσσα)


Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται δεσμοί σε ξενόγλωσσα κείμενα  φιλολόγων, που αναφέρονται σε ζητήματα διδασκαλίας των κλασικών γλωσσών (αρχαίων ελληνικών και λατινικών) αλλά και γενικότερα της κλασικής γραμματείας και του πολιτισμού.



Lister, Bob2009Latin in Transition . Arts & Humanities in Higher Education, 8(2): 191-200.
Greenwood, Emily, κ.ά.2003Rethinking "Unseen" Translation. A Pilot Scheme for Developing Student's Reading Skills in Greek and Latin. University of Cambridge.

 


Πρακτικά Colloquium, με θέμα Teaching and Learning with Texts, Commentaries and Translations. Επιμελητές έκδοσης: David Fitzpatrick, Lorna hardwick, Stanley Ireland, & Dominic Monserat. The Open University, Milton Keynes (2002).

Τίτλος: Old Wine, New Bottles: Texts for Classics in a Changed Learning Environment at University

 

Fitzpatrick, David, & Hardwick, LornaIntroduction

Phillippo, Susanna"But that's not it says!" Using Translations in Beginner's and Intermediate Greek Language Teaching

George, JudithWorking with Homer in Translation
Powel, JonathanTeaching Horace's Ode's in Translation
Rees, RogerSacred Texts in Secular Courses: The Word on the Web
Ireland, StanleyThe Text/Commentary Format for the 21st Century
Robson, JamesCommentaries and Post-beginners' Language Learning
Green, RogerHome-made Commentaries for Glascow Students
Emlyn-Jones, ChrisPlato Commentaries for the Student of Greek
Morwood, JamesNew Grammars for the New Millenium
Fitzpatrick, David, & Sharples, BobLooking for Information on Texts

 


Eισηγήσεις ομιλητών σε συνέδριο με τίτλο Meeting the Challenge- European Perspectives on the Teaching and Learning of Latin. Cambridge, July 22-24, 2005. 

 

Τα πλήρη Πρακτικά του συνεδρίου αυτού σήμερα είναι δημοσιευμένα στον τόμο Bob Lister (ed.), Meeting the Challenge: International Perspectives on the Teaching of Latin. Cambridge: Cambridge University Press, 2008.

 

 

Bulwer, JohnTeaching Classics in Europe: an Overview
Kitchell, K. F, Jr.North American Promotion of the Classics: New Initiatives for a New Millennium
Landi, LiciaTechnology is Culture: A New Opportunity of Teaching and Learning Latin 
Seranis, PanosPoor Relative or Necessary Evil? The Place of Latin in Greek Curriculum
Taylor, DavidInspection and Introspection: Classics Teaching in England over Four Decades
Ring, AbramElectronic Latin Texts with Instant Glossing
Mead, GillVideoconferencing Latin
Van Houdt, Toon, & Van de Walle, Els A New Course for a New Generation. The Strategic Reading Latin (and Greek) Texts
Van Houdt, Toon, & Van de Walle, ElsAppendices