ΕΠΕΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΛΑΜΠΡΟΣ ΠΟΛΚΑΣ
www.epea.gr - Βρίσκεστε εδώ: Αρχική σελίδα » Κλασικές Σπουδές » Κείμενα κριτικής
Λάμπρος Πόλκας, δ.φ., στην κλασική φιλολογία - Μ.Δ.Ε. στην ηλεκτρονική μάθηση - εκπαιδευτικός στη Δ.Ε.
 
Σχετικά με το epea.gr
Σύσταση
Επικοινωνία
Εργογραφία
Βιβλία-μελέτες
Κείμενα σε τόμους
¶ρθρα σε περιοδικά
Δημοσιεύσεις
Εφαρμογής
Θεωρητικά
η-βιβλία
Μεταφραστικά
Εισηγήσεις
Συνέδρια
Ημερίδες
Σεμινάρια
Web 2.0
Ιστολόγια
Wikis σχολικά
Wikis ΚΣΕ
Zotero
Flickr
Scoopit
Ιστοσελίδες
Φιλοσοφικός λόγος
1ο Πειραματικό
Διάφορα
Παρουσιάσεις
Τεχνολογικά ΠαΠει

 


Παρατηρήσεις για τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών της περιόδου 1961-2001

Δ. Ν. ΜΑΡΩΝΙΤΗΣ

Από τον τόμο
Εισαγωγικές εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Κριτική προσέγγιση των θεμάτων (1961-2001).
Αθήνα: ΚΕΕ, 2003, 39-43.

Παρά τις μεταρρυθμιστικές τομές ή μεταβολές, που επιχειρήθηκαν τα τελευταία σαράντα χρόνια στο εναλλασσόμενο σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων (η ευστοχότερη και ωφελιμότερη κατά τη γνώμη μου είναι εκείνη που καθιέρωσε το 1964 τον τύπο του Ακαδημαϊκού Απολυτηρίου), το εξεταστικό μοντέλο για τα Αρχαία Ελληνικά ελάχιστα εξελίχθηκε ως προς τον κύριο στόχο του.

...δείτε περισσότερα

Αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία. Προβολή και υποδοχή της στην εκπαίδευση

Δ. Ν. ΜΑΡΩΝΙΤΗΣ 

Εισηγήσεις ΚΕΜΕ
Αθήνα 1976: 40-42.

1. Η αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία (εφεξής ΑΕΓΚΓ) σχετίζεται:

  •          με την εξωσχολική παιδεία,
  •          γενικώς, με όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης,
  •          ειδικώς με τη Μέση Εκπαίδευση.

O αριθμός ωρών διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών στο παραδοσιακό Γυμνάσιο, αλλά και στον νέο τύπο Γυμνασίου και Λυκείου δείχνει τον αξονικό ρόλο της ΑΕΓΚΓ στην εκπαιδευτική βαθμίδα).

...δείτε περισσότερα

Η αρχαία κληρονομιά: γέφυρες πραγματικές, στημένες, κομμένες

Δ. Ν. ΜΑΡΩΝΙΤΗΣ

Βουλιάζει όποιος σηκώνει τις μεγάλες πέτρες

Γ. Σ.

Από τον τόμο
Οι χρήσεις της αρχαιότητας
από το νέο ελληνισμό
(14-15 Απριλίου 2000), Αθήνα:
ΕΣΝΠΓΠ, 2002, σσ. 13-24.

Το πεδίο αναφοράς μου θα είναι κυρίως η θεσμοθετημένη ανθρωπιστική μας παιδεία και εκπαίδευση –σχολική και πανεπιστημιακή. Δεν νομίζω πως χρειάζονται πρόσθετα επιχειρήματα για να κατοχυρωθεί ο χώρος αυτός ως ο κρισιμότερος και ο πλέον ευάλωτος σε σχέση με τον ορισμό και την εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής κληρονομιάς –πήγα να πω: της αρχαίας σκουριάς.

...δείτε περισσότερα

Ελληνικός και βαρβαρικός κόσμος και λόγος

Δ. Ν. ΜΑΡΩΝΙΤΗΣ 

Τα όρια της αρχαίας κληρονομιάς.
Η διαχείριση της αρχαιότητας από τον νεότερο ελληνισμό.
Ρέθυμνο: Φιλοσοφική Σχολή
Πανεπιστημίου Κρήτης, 30/10-3/11/1996

Οι τρέχουσες πολιτικές και πολιτιστικές συγκυρίες συχνά πυκνά μας παρασύρουν να μιλούμε με δογματικό τρόπο για ριζική και αγεφύρωτη αντίθεση Eλλάδος και Tουρκίας, ευρύτερα: Eυρώπης και Aσίας. Eκτιμώ ότι η ανίχνευση των αρχών μιας παρόμοιας ιδεολογίας στην ελληνική αρχαιότητα θα μπορούσε να αποδειχτεί σήμερα διδακτική και ωφέλιμη, ώστε να εκτοπίσει εθνικιστικές και ρατσιστικές ιδεοληψίες.

...δείτε περισσότερα

Από τον Όμηρο στον Σεφέρη: η διάδοση του ελληνικού πολιτισμού

Δ. Ν. ΜΑΡΩΝΙΤΗΣ

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
Αθήνα, 14/11/2001

Αν η ανθρωπομετρική και ανθρωπογνωστική σταθερότητα της ελληνικής αρχαιότητας μπορεί να αποδειχτεί μέτρο ελέγχου, και αυτοελέγχου, στους δικούς μας καιρούς, που συχνά πυκνά γίνονται άμετροι και όχι σπάνια απάνθρωποι, οι διαδοχικές μεταλλαγές της (στην πολιτική και στον πολιτισμό, στα γράμματα και στις τέχνες, στη φιλοσοφία και στην επιστήμη) είναι ίσως ωφελιμότερες, εφόσον ζητούμενο παραμένει ακόμη η ισόρροπη ανάπτυξη παράδοσης και νεοτερικότητας, σταθερών και εναλλασσόμενων σημείων στήριξης της σύγχρονης κοινωνίας, ούτως ώστε να μην αγκυλώνεται σε ένα στείρο και εντέλει μισαλλόδοξο συντηρητισμό.

...δείτε περισσότερα